a sport jó szórakozás

A sportolás az egészséges életmód szerves része, mondhatni, alapvető dolognak kellene lennie mindenki életében. A valóság sajnos más képet mutat, fogyókúra során pedig szinte mindig újra és újra porondra kerül ez a téma. Amikor valaki fogyni szeretne, gyakran kapom meg a kérdést, hogy muszáj-e a siker érdekében sportolni. Kötelező-e. Sokan a rendszeres mozgást a szórakozás és aktív kikapcsolódás helyett automatikusan a „nyűg” kategóriába skatulyázzák. Szeretném megváltoztatni ezt a nézőpontot.

Mit mondanak a számok?

Általános szabály, hogy az étrend és táplálkozás körülbelül 70%-ban, a rendszeres mozgás és sport nagyjából 30%-ban járul hozzá az ideális alakod eléréséhez. Első pillantásra talán nem túl sok a 30%, de valójában nagyon is jelentős. Illetve nem nagyon vannak megbízható adatok arra vonatkozóan, hogy a csökkentett kalóriatartalmú diéta étrend követésének befejezése után mennyiben segít a sport fenntartani az elért sikereket. Ekkor már 50-50%-ra becsülném a jelentőségét, hiszen a normál kalóriabevitelt mozgással nagyon jól kordában lehet tartani 🙂

Sportolni, mozogni tehát erősen ajánlott, mégpedig rendszeresen. De miért olyan nehéz elkezdeni a fogyókúra mellett? És miért még nehezebb rendszeressé, sőt szokássá alakítani?

Nem vagyunk egyformák, mindannyian más dolgokat szeretünk csinálni a szabadidőnkben. Aki szereti az aktív kikapcsolódást, pl. az erdőben futást, az úgyis megtalálja a módját, hogy rendszeresen végezhesse a kedvelt tevékenységét. Én is ilyen vagyok, egy fárasztó irodai munkanap után imádok kiszabadulni az erdőbe és a hegyekbe futni egyet, mert hihetetlenül felfrissülök. Egy kutatás szerint minden 1 óra, amit futással töltünk, 7 órával hosszabbítja meg az életünket.

Mi van, ha utálod?

Aki nem szereti a sportokat, annak természetesen nehezebb dolga van. Sokszor viszont úgy vagyunk vele, hogy túl hamar rávágjuk valamire, hogy „nem érdekel”, „nem szeretem”, sőt „utálom”; még azelőtt, hogy egyáltalán megismertük volna a lehetőséget vagy kipróbáltuk volna.

Úgyhogy szerintem nincs is olyan, hogy valaki utálja a sportolást. Hiszen a sport egy gyűjtőfogalom, amihez nem lehet egyértelmű képet kapcsolni, csak mindig egy-egy sportágat. Próbáld csak meg elképzelni azt, hogy „sport”. Nem fog menni, csak valamilyen mozgásformát tudsz társítani mellé. Kosárlabda, aerobik, torna, futball, futás, kerékpározás, úszás, stb.

A sportban az a jó, hogy sokféle sportág létezik, és nagyon különbözőek. Biztosan nincs olyan ember a Földön, aki az összeset szereti, de szerintem olyan sem, aki mindet ki nem állhatja. És az is teljesen természetes, ha kiszeretünk egy sportágból, és beleszeretünk egy másikba. Egyedül, párban vagy közösségben is végezhető.

Fontos lenne, hogy megtaláld azt, amit nem érzel kötelező nyűgnek, hanem akkor is csinálod majd, amikor már nincs súlyfelesleged, és egyfajta hobbivá, sőt akár szenvedéllyé válik. Ha számodra nyűg a sport, az csupán azt jelenti, hogy nem a megfelelő sportágban gondolkodsz, nincs tiszta képed arról, hogy melyik sportban milyen szórakozási lehetőség rejlik. Próbálgasd őket, menj el közösségi edzésekre, nevezz be kisebb versenyekre, keresd a kihívásokat. Sokkal szórakoztatóbb, mint elsőre gondolnád. (A bejegyzés képe engem ábrázol, szenvedélyem a terepfutás, amit a széles vigyor is alátámaszt 🙂 Ezúttal a Nagy-Kevély 534 méteres csúcsára futottam fel.)

Indulj el!

Ha szeretnél elindulni az ideális alakodhoz vezető úton, első lépésben töltsd le az ingyenes tanulmányomat (10+1 valódi ok, amiért nem tudsz lefogyni), ha még nem tetted meg.

De szeretettel várlak az online fogyókúra útmutatóimban is, amelyekhez bónusz ajándékként jár a „Véznaságtól a terepmaratonig” című irományom, amelyben elmesélem a saját sporttörténetemet, valamint minden lehetséges kifogást megdöntve arra próbállak rávenni, hogy kezdd el te is a rendszeres sportolást 🙂

0 hozzászólás

Hozzászólások

Kérdésed vagy véleményed van?
Írj bátran!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük