sportolás a természetben

A legtöbb ember szereti a szabad levegőt, az erdőt, az állatokat. A fogyás és az életmódváltozás fontos eleme a mozgás, az aktív életmód, és mi lehet erre jobb hely, mint az anyatermészet? Ezt a kis cikket elsősorban kedvcsinálónak szánom. Szeretném összefoglalni, hogy milyen előnyökkel jár a sportolás a természetben, és főleg mennyi szépséggel és érdekes állatkával lehet találkozni közben. Ha egy gyárban, egy zárt épületben dolgozol, vagy egy monitor mögött az irodában, akkor különösen felemelő és egyben nyugtató érzés lehet kiszabadulni a szabadba egy nehéz nap után.

A cikk írásának idején kereken 4 éve űzöm a terepfutást. Sok szép tájon futottam már, de amit különösen szeretek, hogy rendszeresen találkozom érdekes állatokkal az erdőkben, hegyeken, mezőkön. Sokszor csak egy pillanat, és már el is tűnnek a sűrűben, máskor van időm gyönyörködni bennük és képeket készíteni. Érdekes növényeket is rendszeresen látok, egészen kora tavasztól késő őszig egymást váltva nyílnak a szebbnél szebb virágok.

Eddig ezekkel az állatkákkal volt szerencsém találkozni a természetben futás közben:

  • őz
  • szarvas
  • muflon
  • vaddisznó
  • vadmacska
  • kecske, talán megszökött valahonnan 🙂
  • borz
  • süni
  • üregi nyúl
  • egerek, pockok
  • bagoly
  • sas
  • egyéb ritka, apró madarak
  • siklók
  • békák
  • foltos szalamandra (ő nagy kedvencem, gyönyörű szép élénk fekete-sárga színű)
  • szarvasbogár
  • és még sok más apróság

Ha rendszeresen jársz a természetben, te is sok érdekes találkozásra számíthatsz 🙂

természet és állatok

Melyek a legjobb szabadtéri sportok?

Elsőre talán nem is gondolnád, mennyi mindent lehet a szabadban is végezni. Jó időben különösen széles a paletta:

  • tempós túrázás, teljesítménytúra
  • futás városi zöldterületek környékén
  • terepfutás erdőben, hegyeken, mezőkön át
  • kerékpározás bringaúton vagy nem túl forgalmas országúton
  • terepbringa erdőben, földutakon
  • görkorcsolyázás
  • szabadtéri labdajátékok (pl. tenisz, tollas, röplabda, foci, kosárlabda, stb.)
  • evezés, kajak, kenu, csónakázás
  • kültéri edzőpark, azaz „street-workout”
  • lovaglás
  • síelés, snowboard télen
  • úszás tóban, folyóban
  • esetleg az aktív kertészkedést, gazdálkodást is ide sorolhatjuk

Bár én télen a mínuszokban ugyanúgy járok terepfutni, mint jó időben, a nagy hidegben azért erősen szűkülnek a lehetőségek, persze a listából a síelésnek és a snowboardnak pont akkor van szezonja. A tavasztól őszig tartó időszakot kell kihasználnia annak, aki télen nem szeret kint mozogni.

A nyári forrósággal ugyanúgy vigyázni kell, júliusban és augusztusban én elsősorban korán reggel vagy naplemente környékén futok.

Miért jó a szabadban sportolni?

  • friss a levegő
  • a természet és az erdő szó szerint feltölt energiával
  • a természetes napfény hozzájárul a megfelelő D-vitamin szinthez
  • a szabadban történő sport esetén a légellenállás tovább növeli az erőnlétet, a légmozgás pedig segíti a test hűtését a párolgással
  • változatos a terep, a környezet messze nem olyan egyhangú, mint a zárt teremben való sportolás

A szép tájakon való sportolás közben ráadásul nagyon a sok apró szépséget is láthatunk, némelyik örök emlék lehet. Sokszor egy naplemente, egy napfelkelte, egy különleges virág, egy érdekes árnyék, egy fák között furcsán beszűrődő napfény sáv, egy szép madár, egy még sosem hallott hang teszi különlegessé a szabadtéri sportot. Sosem tudhatjuk előre, milyen váratlan pozitív élménnyel leszünk gazdagabbak, miután kimozdultunk.

Sok érv szól tehát a természetben való mozgás mellett, de nem vagyunk egyformák. Fontos az aktív életmód, de ha te olyan sportágért rajongsz, amelyet csak zárt térben lehet űzni, az is nagyszerű. A lényeg, hogy élj aktívan, sportolj heti 3-4-szer legalább, így nem csak a jó alakodat és egészségedet őrizheted meg, de sokkal tovább, és aktívabban is élhetsz. Persze ebben az esetben is érdemes megfontolnod, hogy kiegészítő lehetőségként űzöl néha valamilyen kinti mozgásformát. Ha mást nem, egy kis túrázás sosem árt.

Mínusz 10 kiló 3 hónap alatt?

Készen állsz egy egészséges és tartós fogyókúrára? Az aktív, napi kapcsolattartással járó személyes mentorprogramom során 3 hónap alatt 10 kilótól szabadulhatsz meg, ha elég elszánt vagy. Ha elfogadod a kihívást és megfelelsz a feltételeknek, kattints ide, és jelentkezz egy ingyenes hívásra.

Haladhatsz a saját tempódban is, lépésről lépésre útmutatókkal, az online fogyókúra programjaim kiváló ár / érték arányban segítenek hozzá az ideális alakod eléréséhez.

Ha pedig első körben még csak ismerkednél a módszeremmel, és tisztán szeretnél látni, hogy mi a fogyás alfája és ómegája, töltsd le az ingyenes útmutatómat.

0 hozzászólás

Hozzászólások

Kérdésed vagy véleményed van?
Írj bátran! (Az E-mail cím nem jelenik meg nyilvánosan, a Honlap nem kötelező.)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük