Az átlagos fogyókúrázó

Amikor Robert Kiyosakit – a híres befektetőt, és több üzleti témájú bestseller könyv szerzőjét – megkérdezték egyszer, hogy mit ajánl egy átlagos befektetőnek, ő erre ezt felelte: „Hogy ne legyen átlagos.” A válasza nagyon frappáns volt, és egyben mélyen elgondolkodtató. Ha átlagos vagy, átlagos eredményeket érsz el, a sikerhez viszont ennél általában több kell.

Az egyik kedvenc idézetem is idevág: „Valahányszor a többség pártján találod magad, ideje megállnod és eltöprengened.” Ez annyit jelent, hogy a többség általában téved, a sikeres emberekből jóval kevesebb van, és ők annak köszönhetik az eredményeiket, hogy máshogyan gondolkodnak, mást tesznek, mint a többség. Nem úsznak az árral, nem hagyják befolyásolni magukat, utánajárnak dolgoknak. Különbséget tudnak tenni tények és vélemények között, mindig bővítik az ismereteiket. Nyitottak az újra, és nem gondolják, hogy már mindent tudnak, mindenhez értenek. De hogyan kapcsolódik mindez a fogyás témaköréhez?

Egy felmérés szerint 100 fogyókúrába kezdő próbálkozóból 5 lesz csupán sikeres, 95 pedig kudarcot vall. Ez utóbbi jelenti az átlagos fogyókúrázók csoportját. Ez nagyon rossz eredmény, talán a világ legkeményebb sportversenyein vagy a világ legnehezebb iskoláiban is jobb a sikeres teljesítők aránya. De miért ennyire rossz a helyzet pont a fogyásban? Ebben a listában összegyűjtöttem az 5 fő okot, amelyek egyben az átlagos fogyókúrázó ismertetőjegyei is:

  1. Ismerethiány. Sokan nem tudják, hogy valójában mi az, ami tényleg segít lefogyni, és mik azok a felesleges tevékenységek, amelyek nem számítanak. Ha a fogyitabletta az egyedüli stratégiád, akkor már a legelején el is vesztetted a csatát. Olyan ember nincs, aki mindenhez ért, nem szégyen segítséget kérni dietetikustól vagy táplálkozási szakértőtől. Én magam is szakértőhöz fordulok, ha valamit meg akarok tanulni. Ezt a weboldalt például én magam építettem fel, de előtte hónapokig tanultam oktatóvideókon, hogy mit hogyan kell csinálni. Ha egyedül kellett volna mindennek utánajárnom, akkor még most sem végeztem volna vele.
  2. Téves ismeretek. Sokan meg vannak győződve róla, hogy tudják, hogyan kell lefogyni, azonban az eredményeik nem ezt sugallják. Ez nagyon rossz helyzet, mert csak azt hiszik, hogy értenek valamihez. Olyan ez, mintha el akarnál jutni egy helyre, de teljesen más irányba haladsz, mint amerre kellene. Minél később döbbensz rá, hogy tévúton jársz, annál több időt és energiát vesztegetsz el. Egy dietetikus vagy egy lépésről lépésre útmutató fókuszáltan vezet végig az utadon, és ami a legfontosabb; tudni fogod, hogy valóban jó úton jársz.
  3. Kényelem. Sokan sajnos nem hajlandóak szinte semmilyen erőfeszítést tenni a sikeres fogyás érdekében. Kevés dolog hullik az ölünkbe életünk során, csalódni fogsz, ha azt reméled, hogy elég bevenni pár tablettát. Persze ez lenne a leggyorsabb és legegyszerűbb, de ez nem így működik. Minden méltó cél erőfeszítést kíván tőlünk, de pont ez az izgalmas az egészben. Az ember szinte semmit nem becsül meg, amihez túl könnyen jut hozzá. Ha a fogyást egy nagy kalandnak fogod fel, egy nagy kihívásnak, akkor egyrészt nem kergetsz hiú ábrándokat, másrészt sokkal nagyobb diadalmat érzel majd, amikor eléred a célt, és ez az önbizalmadon is meg fog látszani. A külsőd és belsőd egyszerre alakul át; felemelő érzés lesz, meglátod. Lépj ki a komfortzónádból, a siker azon túl található.
  4. Média, reklámok, tabletták. Sajnos manapság a reklámokban szinte bármilyen butaságot meg lehet jeleníteni, egyes hirdetők a nyilvánvaló hazugságtól sem riadnak vissza. A fogyás iparágban a legnagyobb üzlet mindig is a fillérekből előállított, ezrekért vagy nagyobb kiszerelésben nem ritkán tízezrekért kínált tabletták lesznek. Ez azonban csak a gyártóknak és a forgalmazóknak nagy üzlet, de semmi esetre sem neked! Mielőtt bármilyen reklámra hallgatnál, járd körül jól a témát. Nekem se higgy vakon, ismerj meg, és a gyakorlatias módszereimet, és azután döntsd el, kire hallgatsz, kitől fogadsz el tanácsot.
  5. Türelmetlenség. Az átlagos fogyókúrázó mindent azonnal akar. Mindegy, hogy a feleslege hónapok alatt került rá, gyorsan túl akar lenni ezen az egész fogyókúra mizérián. Rövid kúrában vagy koplalásban gondolkodik, de ez nem csak hatástalan, hanem veszélyes is lehet az egészségre. A plusz kilók nem ok nélkül kerülnek rá senkire, rossz szokások vezetnek az elhízáshoz. A fogyókúra maga abban segít csak, hogy elérd az ideális alakodat, de miután véget ér, abban már nem, hogy ne is szedd vissza. Ehhez új táplálkozási szokásokat kell felvenned, és sportolnod kell. Tehát csak az életmódváltozás garantálhat hosszú távú sikert.

Nem kell, hogy te is átlagos fogyókúrázó legyél, az életben semmit nem érdemes rosszul csinálni. Csináld helyesen, vagy inkább sehogyan. Senkinek nem hiányzik a csalódás, ez csak az önbizalmat építi le, nem a kilókat.

Ha te is szeretnél lefogyni, de még nem töltötted le az ingyenes útmutatómat, ide kattintva érheted el. Ebben nagyon hasonló dolgokról van szó, mint amiről ez a cikk szól, csak még bővebben.

Ha pedig halogatás nélkül bele szeretnél vágni az Utolsó Fogyókúrádba, szeretettel várlak téged is az előkészületeket, étrendeket, sportolási tanácsokat tartalmazó lépésről lépésre programjaimban.

0 hozzászólás

Hozzászólások

Kérdésed vagy véleményed van?
Írj bátran!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük