magnézium fogyókúra

A magnézium egy létfontosságú ásványi anyag, amely alapvető az élethez. Több száz összetett biokémiai folyamatban és reakcióban vesz részt a szervezetben irányítóként, így az egészség fenntartásában nagy szerepe van. Napi ajánlott bevitele férfiaknak 400 mg, míg nőknek 300 mg, de a rendszeresen sportolóknak, szigorú diétát követőknek ennél akár 150-200 milligrammal is többre lehet szükségük. A fogyókúra során is elengedhetetlen a megfelelő bevitel, hiszen fontos közreműködő szerepe van az anyagcsere folyamatokban, illetve csökkenti a gyulladást, amely az elhízás egyik mozgatórugója is lehet.

A magnézium szerepe, pozitív egészségügyi hatásai

A magnéziumnak számos előnyös hatása van:

  • Segít a stressz leküzdésében, hatással van az általános jókedvre, nyugtató hatású.
  • A szellemi teljesítőképességet és az alvás minőségét is javítja.
  • Gátolja az öregedést, csökkenti a krónikus gyulladást a szervezetben, regenerálja a sejteket, immunrendszer erősítő.
  • Biztosítja az izomfunkciók, a szívritmus helyes működését, javítja a keringési rendszert, magas vérnyomás esetén vérnyomás csökkentő.
  • Szerepe van a csontok növekedésében és erősségük megőrzésében, segíti a kalcium beépülését a csontokba.
  • Csökkenti a cukorbetegség kialakulásának valószínűségét, a már cukorbetegek esetén is jótékony hatású.
  • A vércukor energiává való átalakításához szükség van magnéziumra, az energiatermelés és energiafelhasználás fontos közreműködője, így támogatja a hatékony sportolást, növeli az edzés teljesítményét.

Miben van sok magnézium?

A változatos egészséges táplálkozás biztosítja a megfelelő magnézium bevitelét, ha külön odafigyelsz pár dologra. Ha röviden három dolgot kéne kiemelnem, amiben bőven megtalálható, akkor a zöld színű zöldségek és gyümölcsök lenne az egyik, az olajos magvak a másik, a teljes kiőrlésű gabonák pedig a harmadik. Fogyassz belőlük minden nap valamennyit, és már nagyságrendekkel többet tettél magadért, mint az átlagember.

Miben van tehát jelentős mennyiségű magnézium?

  • Minden zöld színű zöldségben, pl. spenót, sóska, kelkáposzta, brokkoli, saláta, uborka, mángold, zöldhagyma, petrezselyem, fejes saláta, stb.
  • Gyümölcsök, pl. banán, alma, citrusfélék, körte, füge, avokádó.
  • Olajos magvak, pl. tökmag, mandula, dió, mogyoró, napraforgómag, stb.
  • Hüvelyesek, elsősorban bab, borsó, szójabab, sárgaborsó, lencse.
  • Teljes kiőrlésű gabonák, pl. tönkölybúza, rozs, zab, zabkorpa, búzakorpa, barna rizs, köles, kendermag, stb.
  • Zsíros tengeri halak, pl. makréla, tonhal, lazac, tőkehal.
  • Garnéla rák, osztriga, tenger gyümölcsei.
  • Cukormentes étcsokoládé, kakaó.

Hiánya az anyagcsere-, az izomműködés- és az idegrendszer zavaraihoz vezethet, közvetve pedig a fogyást is gátolhatja.

Magnézium tabletták

Sok magnéziumtabletta érhető el a drogériák polcain és a webáruházakban, ezek azonban nem mindig jelentenek sok segítséget. A szervetlen kötésben lévő magnézium nagyon nehezen hasznosul a szervezetben, a szerves kötésű jobban. Ha ilyen kiegészítő mellett döntesz, olyat válassz, amely szerves kötésben tartalmazza a magnéziumot, de legjobb a táplálékból fedezni.

Magnézium és fogyókúra

A magnézium persze nem csodaszer, ha a fogyókúráról van szó, és közvetlenül nem fogyaszt. Viszont közvetetten segíti az emésztést, a felszívódást, a zsírt lebontó enzimek működését. Alapvető fontosságú, ha általánosságban egészséges, nyugodt és energikus szeretnél maradni. A nyugodt alvásban is szerepe van, ez is lényeges szempont, amikor le szeretnéd adni a felesleget. Attól, hogy nem varázsszer, még kijelenthetjük, hogy az elégtelen bevitele akadályozhatja a fogyást.

Ha azon két lehetőség közül kellene választanod, hogy fogyasztó tablettát szedj vagy helyezz nagyobb fókuszt a megfelelő magnézium bevitelre, akkor kétségtelenül az utóbbi a fontosabb és hasznosabb a sikeres fogyás szempontjából.

Az egészséges és tartós fogyókúra

Fogyni tartósan csak megfelelő előkészületek után, pontosan kiszámolt diétás étrenddel, mozgással és életmódváltozással lehet, akármit is írnak a fogyitabletta gyártók és forgalmazók a reklámjaikban.

Ha elkötelezted magad a sikeres fogyás mellett, jelentkezz egy ingyenes telefonos beszélgetésre, ahol a legelszántabbak részt vehetnek egy 3 hónapos intenzív, személyes fogyókúra mentorprogram kihívásban. Itt a siker az egyedüli elvárt végkimenetel. Olvasd át, hogy megfelelsz-e a részvételi feltételeknek, és ha készen állsz, kattintsd ide, és jelentkezz bátran!

Túl nagy a tempó számodra a személyes programban? Akkor számodra az online lépésről lépésre útmutatók jelentik a legjobb választást. Kiváló ár / érték arányú, komplett programok segítségével fogyhatsz természetes és egészséges úton, a saját tempódban.

Ha pedig egyelőre csak olvasgatnál, és az ismereteidet bővítenéd, töltsd le az ingyenes 15 oldalas kiadványomat, amely megmondja, hogy miért nem sikerült még leadnod a felesleget.

Indulj el valamerre, tedd meg az első lépést még ma! 🙂

0 hozzászólás

Hozzászólások

Kérdésed vagy véleményed van?
Írj bátran! (Az E-mail cím nem jelenik meg nyilvánosan, a Honlap nem kötelező.)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük