fehérje diéta

2 hét alatt 8 kiló mínusz, aztán visszatérni a normál étrendre? Ilyen és ehhez hasonló „eredményt” ígérő borzalmas mintaétrendek érhetőek el a világhálón fehérje diéta néven. Semmi értelme egy ilyet kipróbálnod, főleg ha pár hét után visszatérsz egy kontrollálatlan, hagyományos étrendhez. A szakszerűtlen módszerektől rövidtávon fogyhatsz ugyan egy-két kilót, de az garantáltan vissza is fog jönni.

A helyes értelmezésben a fehérje diéta inkább olyan, hosszabb távon is fenntartható étrend, amelyben a fehérje aránya kicsit magasabb, körülbelül 25-30 E% (energiaszázalék), a szénhidrát körülbelül 40-45 E%, a zsír pedig szintén 25-30 E%. Ez nincs túl messze a hétköznapi egészséges táplálkozás tápanyag arányától, ami kb. 15-20 E% fehérje, 50-55 E% szénhidrát, 30 E% zsír. A két hetes rövid diétáknak semmi értelmük.

Miért hasznos a magasabb fehérjebevitel a diéta során?

A fehérje segíti a fogyást, mert jól eltelít, jóllakottság érzetet ad. Lassabban ürül ki a gyomorból, nem fogsz éhezni. Előnyös, ha nyers zöldségfélét is fogyasztasz mellé. A zöldségek magas rosttartalma tovább erősíti a jóllakottság érzését, így két irányból is támogatható a folyamat.

A másik nagy előnye, hogy az alacsonyabb szénhidrát bevitel miatt zsírból is kell energiát vennie a szervezetnek. Némi energia fehérjéből is nyerhető ugyan, de nagyon rossz hatásfokkal, és csak speciális esetben. Marad a zsír, ehhez tud csak nyúlni a szervezet, hogy elegendő energiához jusson.

Végül abban is segít, hogy ne veszíts izomszövetet a fogyókúra során, így elsősorban tényleg csak zsírból fogsz fogyni. Ideális esetben a rendszeres sportot is elkezdi az, aki diétázik, a sportolás után pedig fontos regenerálódni. A regenerációhoz jelentős mennyiségű fehérjére van szükség, hiszen ezek az „építőkövek” a táplálkozásunkban. A magasabb fehérjebevitel megóvja az izmainkat a leépüléstől, fontos, hogy ne izomból, hanem zsírból menjenek le a kilók.

Milyen javasolt ételekben, élelmiszerekben van sok fehérje?

Baromfimell húsok, adalékanyag-mentes magas hústartalmú baromfi felvágottak, bio tojás, halak, tenger gyümölcsei (kagyló, rák, tintahal, stb.), bab, borsó, lencse, olajos magvak, teljes kiőrlésű gabonák, natúr joghurt, túró, kefir, egyéb sovány tejtermékek, esetleg szója.

A szénhidrát akkor nem is fontos?

Dehogynem! Fontos kiemelni, hogy szénhidrátra ugyanúgy szükségünk van, tehát nem szabad csak fehérjét enni, vagy túl magas arányban fogyasztani azt. Ha így teszel, az anyagcseréd felborulhat, és sportolni sem fogsz tudni hatékonyan. Ingerlékenyebb leszel, hiszen a megfelelő agyi működéshez is kell szénhidrát. Továbbá a bélflóra is kedvezőtlen változásokon mehet át, de akár veseproblémák is előfordulhatnak.

Ez persze nem azt jelenti, hogy csokit, tortát, édességet fogyaszthatsz. A szénhidrátot teljes kiőrlésű kenyerekből, barna rizsből, bulgurból, gyümölcsökből fedezd, ne ócska édesipari termékekből. A finomított fehércukor tartalmú ennivalókat javasolt teljesen elhagyni, és nem csak a fogyókúra alatt.

Fontos még, hogy igyunk rendesen a fehérje diéta alatt, de persze ez amúgy is alapvető 🙂

Fehérje kiegészítők szerepe

Ma már nagyon jó minőségű fehérje porokat is lehet kapni, amelyekből finom turmix készíthető. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy semmilyen étrend kiegészítő nem helyettesíti a kiegyensúlyozott étrendet. Viszont hasznos, praktikus dolog a jó minőségű tejsavó fehérje ital a fogyni vágyók és a sportolók számára, hiszen könnyű elkészíteni (csak egy mixer és egy pohár sovány tej vagy ásványvíz kell mellé), gyorsan megvan, és csak meg kell inni. Mindig minőségi terméket válassz, amely nem terheli meg a gyomrodat. Ne vidd azért túlzásba, fogyókúrázóknak napi egy adag elegendő.

Nyomatékosan ki kell emelni, hogy a fehérje por nem tiltó listás szer, nem dopping, nem teljesítményfokozó, sem tömegnövelő, nem károsít téged vagy a szerveidet semmilyen formában. Sok hobbi- és versenysportoló fogyasztja őket, a fehérjék építőkövek, immunrendszer erősítők, amelyek sokat segítenek a regenerációban.

Készen állsz az utolsó fogyókúrádra?

Összefoglalva a fehérje diéta tehát akkor jó, ha nem drasztikus, nem túl rövid távú, nem kizárólag a fehérjéről szól, hanem csupán egy kissé emelt bevitelről. Ezen szempontokat is figyelembe véve segítek minden érdeklődőnek, aki a támogatásommal szeretné leadni a feleslegét.

A legelszántabbaknak a teljes körű, aktív, személyes mentorprogram a legjobb választás, ahol végig napi kapcsolatban leszünk, és ahol a siker az egyetlen elvárt végkimenetel 🙂

A saját ritmusodban szeretnél haladni? A felkészítő leckéket, diéta étrendeket, recepteket, sportolási tanácsokat tartalmazó online fogyókúra programjaim mindent megadnak neked ahhoz, hogy elérd a fogyással kapcsolatos céljaidat.

Egyelőre csak információt gyűjtesz? Semmi gond! Töltsd le az ingyenes útmutatómat, amelyben megmutatom, hogy miért nem sikerült még leadnod a felesleget, és mi kell a valódi, tartós sikerhez.

0 hozzászólás

Hozzászólások

Kérdésed vagy véleményed van?
Írj bátran! (Az E-mail cím nem jelenik meg nyilvánosan, a Honlap nem kötelező.)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük