űrhajós diéta

Az űrhajós diéta valójában csak egy divatos fantázia diéta, Magyarországon Schobert Norbi vitte be a köztudatba 2019 elején. Maga a módszer és elnevezés azonban nem új, más weboldalakon is találkozhatunk vele. Az űrhajósok valójában nem ilyen étrend alapján készülnek az űrutazásukra, és pláne nem így étkeznek fent az űrben. Az amerikai hadügyminisztérium és a Pentagon által összeállított, korábban titkos diétáról a történet csak egy frappáns körítésnek tűnik, különösen annak fényében, hogy a Nasa hivatalos oldalán minden témába vágó oldalt alaposan áttanulmányoztam. Eszerint az űrhajósok teljesen máshogy, és sokkal bőségesebben étkeznek. Pl. egy nagydarab férfiember napi 3200 kalóriás étrendet, de még egy kis termetű hölgy is közel 2000 kalóriás étrendet követ. Valamint az étkezéseik is jóval változatosabbak, nincsenek szigorú megkötések.

Tekintsük át a cikkben az űrhajós diéta lényegét, hátulütőit.

Mi pontosan az űrhajós diéta?

A Norbi féle módszer az ételeket egy pontszámmal látja el, és meg van szabva, hogy mennyi pontértéknyi ennivalót lehet elfogyasztani egy napon. Magas pontszámot a szénhidrátban dús ételek kaptak, alacsony pontszámot a magas fehérje- és magas zsírtartalmú ételek. 40 pont nagyon gyors fogyást ígér, a 60 pont jelenti a kilók normál, kiegyensúlyozott ütemben történő leadását. Nagyon fontos eleme a mozgás is, az aktivitásért, sportolásért pontok járnak, amelyek levonhatók a bevitt étrend pontjaiból.

Összességében persze lehet vele fogyni, de szerintem több a hátránya, mint az előnye. Mindenesetre, aki édesszájú, annak biztosan tetszene ez a típusú fogyókúra, mert tele van az étrend cukormentes édességekkel.

Kering a neten egy másik űrhajós diéta is, ami 13 napos csak (13 napos diétának is nevezik), és jóval drasztikusabb az előbb ismertetettnél. Sőt szó szerint koplalás kategória. Szénhidrátot alig tartalmaz, olyan, mint egy rosszul összedobott fehérje diéta. Állítólag a Nasa szakemberei állították össze, amit erősen kétlek. Ez szó szerint egy veszélyes módszer, ami garantáltan nem ad tartós eredményt. 13 nap alatt meg pláne ne várjon senki csodát. De erről a változatról nem is érdemes több szót ejteni.

Hátrányok

Térjünk vissza az űrhajós diéta Norbi-féle változatára, amelynek pontszámolásos rendszere sajnos kissé körülményes. Sok számolást igényelne, ha egyedül otthon szeretnél elkészíteni valamit, amit nem ír elő az étrend, és amihez több különféle hozzávaló kell.

A másik hátránya, hogy csupa saját márkás termékből áll a mintaétrend, szinte nincs is olyan fogás, amelyben ne szerepelne ott Norbi saját portékája. Ez rendkívül kötötté és drágává teszi ezt a fajta diétát.

Ráadásul ezek az előre elkészített cukormentes édesítőszeres feldolgozott ételek távol állnak a természetes, egészséges ennivalóktól. Átolvastam sok ilyen terméknek az összetevők listáját, és bizony a legtöbb esetben tartósítószereket, mesterséges színezéket, egyéb mesterséges adalékanyagokat is tartalmaznak, ez nem valami egészséges.

Ezen felül túl sok édesség van a mintaétrendekben, hiába cukormentesek. Sokkal táplálóbb, természetesebb és egészségesebb fogásoktól szorítják ki a helyet ezek a nassolnivalók.

Átnéztem alaposan a pontfüzetet is, ami egyébként elég részletes, majdnem minden megtalálható benne. Viszont a saját márkás termékek érzésem szerint esetenként irreálisan alacsony pontszámot kaptak (pl. 1 db saját márkás diós csiga 3 pont), a hagyományos, tehát nem saját márkás termékek pedig irreálisan magasat (pl. 1 db hagyományos kakaós csiga 41 pont). Értem, hogy az egyik cukormentes és nem fehér lisztből készül, de a pontrendszer ezzel együtt is erősen elfogult. A normál termék kalóriatartalma közel sem 13,66-szorosa a saját márkás termék kalóriatartalmának, pedig a pontozás ezt sugallja.

A módszer nem szabja meg, hogy a pontokat hány étkezés során gyűjtheti össze a próbálkozó, nem tesz különbséget abból a szempontból, hogy ez egy vagy nyolc étkezésből jött össze. Pedig ez sem mindegy.

Végül, ami nekem különösen fájó, hogy gyümölcsöt alig találunk az étrendben, ez nagyon szakszerűtlen. Egy egészséges fogyókúra mindig tartalmaz gyümölcsöt is.

Hogyan fogyj egészségesen és tartósan?

Ha nem szeretnél fura pontrendszer alapján számolgatni, és egy rendkívül kötött, több sebből vérző mintaétrendet követni, akkor téged is szeretettel várlak az online programjaimban. Az étrendjeimben található diétás fogások könnyen elkészíthetőek a rendelkezésre álló receptek alapján, és sportolási útmutatókat is kapsz.

A legelszántabbaknak a személyes kapcsolattartással egybekötött mentorprogramot ajánlom, amelynek során három hónapig napi kapcsolatban leszünk. Ezt az aktív lehetőséget válaszd, ha elköteleződtél a siker mellett, és szeretnéd, hogy kihozzam belőled a maximumot. Ide kattintva tudsz jelentkezni egy kötelezettségmentes ingyenes telefonhívásra.

Ha inkább a saját időbeosztásodban és tempódban haladnál az egészséges és tartós fogyás felé vezető úton, az online fogyókúra programjaim tökéletes alternatívát jelentenek számodra. Egy zárt tagsági felületen éred el az anyagokat, amelyek lépésről lépésre vezetnek végig a felkészüléstől, a diéta étrendeken és sportolási tanácsokon át a teljes életmódváltozásig.

Ha pedig első körben még csak ismerkednél a tartós fogyás témakörével, akkor semmiképp ne hagyd itt az értékes ingyenes útmutatómat, amelynek címe „10 valódi ok, amiért nem tudsz lefogyni”.

0 hozzászólás

Hozzászólások

Kérdésed vagy véleményed van?
Írj bátran! (Az E-mail cím nem jelenik meg nyilvánosan, a Honlap nem kötelező.)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük