fogyókúra otthon

Jelenleg minden a koronavírus körül forog, a csapból is ez folyik, ezért érdemes megvizsgálnunk, hogy hogyan hat a járvány a fogyókúrával kapcsolatos céljaid elérésére. Sok tevékenység erősen korlátozva van, pl. a csoportos közösségi sportolás lehetőségei megszűntek, sőt, alapos indok nélkül még a lakásból sem léphetünk ki, de egyáltalán nem lehetetlen a fogyás ezekben a nehéz időkben sem. Sőt bizonyos szemszögből talán még könnyebb is lehet.

A cikk írásának napján kijárási korlátozás van érvényben, azaz csak nyomós okkal hagyhatjuk el a lakóhelyünket. A bevásárlás jóval körülményesebb lett, mindenki igyekszik a minimálisra csökkenteni az élelmiszerboltban eltöltött időt, ráadásul 9 és 12 óra között 65 év alatti vásárlók be sem léphetnek az ilyen jellegű üzletekbe. Az otthon tartózkodás ideje jelentősen megnövekedett szinte mindenkinél.

Alkalmazkodni tudni kell…

Szomorú, hogy egy ilyen járvány kirobbanhatott és világméretűvé válhatott, de a siker egyik feltétele az alkalmazkodási képesség. A nehéz időkben is meg kell találnunk az utat a céljaink felé. Az életünk és a körülmények is bármikor változhatnak, nem csak járvány idején, arra kell törekednünk, hogy minden helyzetből a lehető legjobbat hozzuk ki, és találjunk pozitívumot is. Talán egy ajtó bezárul, de egy másik kinyílik helyette.

Hogyan kamatoztassuk az otthoni plusz időt?

Nyomasztó lehet a szokásosnál több időt tölteni otthon, főleg így április elején, amikor már tényleg kezd jó idő lenni, de ezt fegyelmezetten be kell tartani, ha nem akarjuk, hogy nagyon elharapóddzon a járvány. Jó hír, hogy ebben a helyzetben valószínűleg több időt tudsz azért magadra szánni.

A sikeres fogyókúra egyik alapköve a fogyást beindító mértékű kalóriabevitel (napi 1100-1500 kcal feleslegtől függően), ehhez pedig egy pontosan kiszámolt diéta étrend követésére van szükség. Ebben a helyzetben több időd lehet otthon főzőcskézni, és olyan fogásokat elkészíteni, amelyek elő vannak írva számodra.

Az eredményesség másik alapja a rendszeres sport. Bár alapvetően nem támogatom az otthoni sportolást, ez a helyzet azonban megkívánhatja, hogy otthon is eddzél. Ideje lehet leporolni a Béres Alexandra vagy Rubint Réka DVD-ket, ha esetleg rejtegetsz párat a polcon, de keresgélni is tudsz a youtube videómegosztó portálon ingyenes edzésvideókat. Ha van saját szobakerékpárod, akkor az is egy jó lehetőség.

Szabadtéri sportolás

Fontos még egyszer kiemelni, hogy nincs érvényben teljes kijárási tilalom, csupán korlátozásról van szó, így akár szabadtéren is lehet sportolni, ahol nem kerülünk 1,5 méternél közelebb másokhoz. Ezek a sportágak például tökéletesek lehetnek most is:

  • kerékpározás
  • gyors séta a városban
  • túrázás az erdőben
  • futás akár a városban, akár terepen

Csak semmi drasztikus

Fontos, hogy az immunrendszered erős maradjon, így ez az időszak nem a drasztikus és gyors fogyókúrák ideje. Mondjuk soha nem tanácsos ilyen „turbó” módszereket kipróbálni, de most különösen nem. Még nagyobb figyelmet kell fordítani a fokozatosság elvére, heti 0,5 vagy maximum 1 kilónál nem szabad több fogyást várni. Érdemes kerülni a koplalást, a több napos tisztítókúrákat most.

Vágj bele akár még ma

Ha eddig még nem vágtál bele az Utolsó Fogyókúrádba, talán épp most jött el az ideje. Hogyan tudunk segíteni neked ebben?

Ha igazán elszánt vagy, és a siker a legfontosabb számodra, beszélgessünk egyet Skype-on rólad és a céljaidról.

Ha a saját tempódban szeretnél haladni online, lépésről lépésre útmutatók segítségével, akkor ez a programsorozat a legjobb választás számodra.

Ha egyelőre csak arra vagy kíváncsi, hogy miért nem sikerült még leadnod a felesleget, kérd az ingyenes útmutatót, amelyből sok újat tanulhatsz.

Kitartást és sok sikert!

0 hozzászólás

Hozzászólások

Kérdésed vagy véleményed van?
Írj bátran! (Az E-mail cím nem jelenik meg nyilvánosan, a Honlap nem kötelező.)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük