fogyás túrázással

Aki régóta nem sportol, ráadásul nagy feleslege van – a BMI kalkulátor szerint 20 kg felett –, annak csak különösen óvatosan szabad elkezdeni a sportolást. Véleményem szerint a terepfutás a legjobb és legélvezetesebb sport, mert szép tájakon, változatos helyeken (hegy, erdő, mező, völgy, földút, vízpart stb.) és a friss levegőn mozoghatunk, ráadásul nagyon hatékony kalóriaégető. Viszont a kezdő vagy nagy felesleggel rendelkező fogyókúrázóknak elsőre az ilyen jellegű aktív sportág túl sok lehet. Van azonban egy alternatív lehetőség, amely nagyon hasonló hozzá, de messze nem olyan megterhelő, ez pedig a túrázás.

Előnyei

  • mivel ideális esetben nem fog túlságosan felszökni a pulzusod, nagy valószínűséggel zsírégető pulzustartományban fogsz mozogni, ami elősegíti a fogyást
  • a hatékony zsírégetés általában 30-45 perc után indul be, túrázni pedig általában több órára megy az ember, így ebből a szempontból is kiváló választás
  • sokkal izgalmasabb, mint sétálgatni körbe-körbe egy városi 400 méteres atlétika pályán, hiszen kint vagy a természetben, változatos környezetben
  • csoportban is nagyszerűen végezhető, így nem kell egyedül lenned
  • nem csak fogyókúrázóknak ajánlott, így olyanokat is be tudsz fűzni partnernek, akiknek nincs leadnivaló feleslegük
  • a túlsúlyodnak és edzettségi szintednek megfelelő távot és szintét tudsz választani, főleg, ha olyan helyen élsz, ahol nincs messze az erdő és a hegyek
  • kezdőknek különösen ajánlott, de bármilyen edzettségi szinten nagyon egészséges mozgásforma
  • immunrendszer erősítő hatása van

Mennyi kalóriát égethetsz el így?

Átlagosan azt mondhatjuk, hogy minden óra, amit dombos területen aktív túrázással (hátizsákkal) töltesz, akár 500 kalóriádba is kerülhet. Láthatod, Hogy egy hosszabb túra során, amely mondjuk 4 órán át tart, 2000 kalóriát is elégethetsz. Kiválóan támogatja a fogyókúrát.

Tanácsok, mielőtt belevágsz

  • a megfelelő túracipő, túrabakancs nagyon fontos, soha ne indulj útnak utcai cipőben, mert a körmöd és lábfejed bánhatja
  • mindig figyelj, hogy hova lépsz, tele az erdő kiálló gyökerekkel, kövekkel
  • előnyös, ha a hátizsákod is speciális túrahátzsák (a Decathlonban pár ezer Ft-ért is van már kisebb méretű), nem szerencsés a hagyományos, sporttáska jellegű hátizsák, mert sokkal jobban beizzad azoktól a hátad, és kényelmetlenek hosszabb távon
  • ha szükséges, vásárolj túrabotot is, később elhagyhatod, ha már jobban megy
  • ha teheted, ne egyedül vágj neki a hegynek és erdőnek
  • ha ismeretlen helyre mész, vigyél térképet vagy GPS órát vagy tölts le a mobilodra egy tájékozódást segítő applikációt
  • mindig legyen nálad feltöltött mobiltelefon, hogy baj esetén segítséget tudj kérni
  • ha télen kelsz útra, vigyél izolációs életmenő fóliát is
  • vigyél az útra valamilyen egészséges ennivalót, pl. gyümölcsöt, teljes kiőrlésű kenyérből készült szendvicset, fehérjeszeletet, cukormentes zabszeletet, de semmiképp ne csokit, nápolyit, chipset, péksüteményt, különben a fogyás ellen fogsz dolgozni
  • tegyél rendszerességet a dologba, ha évente csak egyszer mozdulsz ki, semmit nem fog érni

Teljesítménytúra, a következő szint

Ha már szeretnél némi tapasztalatot a túrázás terén, lépj szintet. Nevezz be egy szervezett teljesítménytúrára, ahol szintidő is van. Ez nagyszerű sikerélményt és magabiztosságot adhat, és nagy élmény is, hiszen nem ritkán több százan vagy több ezren is indulnak egy-egy országos hírű rendezvényen. Ide is mehetsz a barátaiddal, de akár ott is lehet ismerkedni. Oklevelet és kitűzőt is kapsz általában, ami örök emlék lesz.

Itt is tartsd be azért a fokozatosság elvét, nem kell rögtön egy Kinizsi 100-ra vagy Gerecse 50-re benevezned 🙂

Ha belejöttél a túrázásba, és el is kezdted leadni a felesleget, megfontolhatod a futást is. Egyre nagyobb divat teljesítménytúrákon kocogni. Én magam is sokszor terepfutok ilyen rendezvényeken, és sosem vagyok ezzel egyedül. Sőt egyre több szervező írja ki az eseményhez, hogy futóbarát a túra, és az ellenőrzőpontok a futókhoz igazodva nyitnak. Egy átlagos terepfutó verseny 4000-10 000 Ft között mozog, egy szervezett teljesítménytúra 500 és 2000 Ft között általában, így anyagilag is jó választás az utóbbin futkározni 🙂

Hogyan tovább?

Ha most jársz a weboldalamon először, akkor töltsd le az ingyenes útmutatómat a sikertelen fogyás okairól, amelyből sokat tanulhatsz, és jobban megismerheted a módszeremet, elveimet.

Ha pedig azonnali segítségre van szükséged, szeretettel várlak a tartós megoldást nyújtó fogyókúra programjaimban.

0 hozzászólás

Hozzászólások

Kérdésed vagy véleményed van?
Írj bátran! (Az "E-mail cím" nem jelenik meg nyilvánosan, a "Honlap" mező kitöltése nem kötelező.)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük