zöldség fogyókúra

Sajnos még mindig találkozni olyan átverős fogyókúra módszerekkel, ahol azt hangoztatják, hogy akármennyit és akármit ehetsz, csak meg kell venned egy bizonyos terméket. Ez többnyire valamilyen „csodaszer”; egy állítólagosan zsírégető kapszula vagy egy ócska vibrációs fitnesz eszköz. Mindig megdöbbenek, amikor ilyet olvasok. Van azonban egy olyan élelmiszer csoport, amely gyakorlatilag korlátlanul fogyasztható még akkor is, ha egy pontosan kiszámolt fogyókúrás étrendet követsz.

Ezek pedig a nyers zöldségek.

Ez hogyan lehetséges?

Úgy, hogy nagyon alacsony a kalóriatartalmuk, viszont magas a nedvesség- és rosttartalmuk, nagy a térfogatuk. Fizikailag egyszerűen nem tudsz belőlük annyit enni, ami számottevően megdobná a bevitt kalóriamennyiséget. Bár egy jól összeállított diéta étrend mellett azért nem fogsz különösebben éhezni, ha rád tör az éhség, mindenképpen csak ezekhez nyúlj.

Mennyi a nyers zöldségek kalóriatartalma?

  • Retek, saláta, kígyóuborka: 15 kcal / 100 gr
  • Paprika, paradicsom: 18-20 kcal/ 100 gr

Összehasonlításképpen egy tábla csoki 550 kcal, ez 3,67 kiló kígyóuborkának felel meg. Percek alatt meg lehet enni egy tábla csokit, na de 3,67 kiló kígyóubit? 🙂 Gyakorlatilag ekkora mennyiségnek még a negyedét sem tudod elfogyasztani.

Milyen jótékony hatásai vannak a nyers zöldségeknek?

  • Anyagcserét gyorsítja, ezáltal segíti a fogyást.
  • Regenerálódást segíti, gyulladásgátló, természetes antibiotikum.
  • Rákmegelőző hatásuk van, magas az antioxidáns tartalmuk.
  • Sok vitamin, ásványi anyag, enzim található bennük, ráadásul ideális arányban (nem úgy, mint egy vitamintablettában, amiben enzim nincs is).
  • Alacsony a zsír- és koleszterintartalmuk.
  • Tisztító hatásúak.

Természetesen vannak zöldségek, amelyeket csak párolva vagy főzve tanácsos enni, pl. karfiol, spárga, káposzta, brokkoli, így a tápanyagaik könnyebben hasznosíthatók számunkra. Ezekre azonban nem vonatkozik a korlátlan fogyaszthatóság szabálya, mert veszítenek a nedvességtartalmunkból, könnyebb többet enni belőlük.

Mentálisan is segíthet

Az, hogy van egy élelmiszer csoport, amelyhez bármikor fordulhatsz, ráadásul bármennyit megehetsz belőle, lelkileg is sokat segíthet. Sokak szerint a fogyókúra egyenlő a koplalással, és már csak ezért sem mernek vagy akarnak belevágni, de ez messze nem igaz. Sok a tévhit és téves információ arról, hogy hogyan lehet egészségesen leadni a felesleget. Fogyni csak helyesen összeállított étrenddel érdemes, és mankónak ott vannak a nyers zöldségek, ha az előírtakon felül is szeretnél következmények nélkül falatozni.

Ezzel az alapelvvel természetesen az online fogyókúra programjaimban is találkozhatsz. Amennyiben szeretnéd végleg leadni a felesleget tartós és egészséges úton, és nem szeretnél tovább halogatni, vágj bele még ma.

Ha pedig egyelőre csak ismerkednél a módszeremmel, és szeretnéd megismerni, hogy melyek a kudarc legfőbb okai, töltsd le az erről szóló ingyenes kiadványomat. Biztos vagyok benne, hogy neked is tud újat mondani 🙂

0 hozzászólás

Hozzászólások

Kérdésed vagy véleményed van?
Írj bátran! (Az E-mail cím nem jelenik meg nyilvánosan, a Honlap nem kötelező.)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük