narancs diéta

Ha rákeresel az interneten a narancs diéta kifejezésre, elképesztően nagy butaságokat találhatsz. Az egyik abszurd cikk szerint 15 nap alatt 15 kilót fogyhatsz le ezzel a módszerrel, de találtam több más túlzó írást is. Meglátásom szerint ezekben a cikkekben az ajánlott étrendek nagyon egysíkúak, és túlságosan drasztikusak, senkinek nem javaslom az ilyen felelőtlen, rövid távú próbálkozást. A te célod egészségesen és tartósan fogyni, nem megbetegedni az ilyen divat diétáktól.

Milyen összetevő van a narancsban, ami fogyást eredményez?

Valójában nincs benne semmi fogyást elősegítő hatóanyag, ezt fontos, hogy megértsd. Az, hogy alacsony a kalóriatartalma, nem jelent semmit, szinte minden lédús gyümölcsnek elég alacsony. De a zöldségféléké még alacsonyabb.

Akkor miért van tele az internet ilyen fogyókúra cikkekkel?

Sok online női magazinnak csak az számít, hogy nagy legyen a weboldal látogatottsága, és minden bugyuta cikkre rákattintson a látogató. Hirdetőkből élnek, akiknek a megegyezés és leszerződés előtt az első dolguk az, hogy bekérik a weboldal látogatottsági adatait. Ha az magas, akkor hirdetnek, ha alacsony, akkor nem. Ezért adnak ezek az online magazinok és portálok erősen figyelemfelkeltő, sőt túlzó címet az írásaiknak, és ezért írnak ennyi diétával kapcsolatos cikket, mert mindenki gyorsan és minimális energiabefektetéssel akar lefogyni. Erről olvasnak szívesen az emberek. Persze az ilyen módszerek nem működnek, és ezt szerencsére egyre többen felismerik ma már. Szeretném, ha te is tisztán látnál, ez az egyik fő küldetésem.

Milyen jótékony hatásai vannak a narancsnak?

Immunrendszer erősítő, vírus- és baktériumölő hatású, rákmegelőző, vízhajtó. Vitamin, ásványianyag és antioxidáns tartalma magas, találhatóak benne karotinok, bioflavonok is. Jó hatással van az idegrendszerre, emésztésre és a szívre. Különösen télen ajánlatos fogyasztani, amikor nincs szezonja a hazai friss gyümölcsöknek. Rendkívül egészséges, de erős túlzás azt mondani, hogy „zsírfaló”, meg „bomba diéta”, meg nem is tudom, még milyen jelzőket használnak rá a különféle hatásvadász irományok.

Mennyi energiát és milyen tápanyagokat tartalmaz 100 gramm narancs? *

  • 40-50 kcal energia
  • 0,6-1 gramm fehérje
  • 8,5-12 gramm szénhidrát
  • 0,1-0,2 gramm zsír
  • 1,5-2,5 gramm rost

* Több különböző forrásadat alapján.

Milyen vitaminok és ásványi anyagok találhatók benne? *

  • C-vitamin: 50 mg
  • E-vitamin: 0,2 mg
  • B1-vitamin (tiamin): 0,07-0,1 mg
  • B2-vitamin (riboflavin): 0,04 mg
  • B3-vitamin (niacin): 0,4 mg
  • B5-vitamin (pantoténsav): 0,25 mg
  • B6-vitamin (piridoxin): 0,05 mg
  • B9-vitamin (folsav): 0,017 mg
  • Nátrium: 1-3 mg
  • Kálium: 170-260 mg
  • Kalcium: 40-50 mg
  • Magnézium: 10-22 mg
  • Foszfor: 12 mg
  • Cink: 0,08 mg
  • Vas: 0,09 mg

* Több különböző forrásadat alapján.

Összefoglalás

A narancs nagyon egészséges, különösen késő ősszel és télen érdemes fogyasztani, de csak attól önmagában, hogy rendszeresen narancsot eszel, vagy teszel egy 5 napos diétát, semmilyen tartós és egészséges fogyást ne várj.

Ha szeretnéd tudni, hogy mik azok a tényezők, amelyek miatt nem tudtad még elérni az ideális alakodat, inkább töltsd le az ingyenes útmutatómat. Ha pedig azonnali megoldásra van szükséged, tekintsd meg az egészséges és tartós fogyást kínáló online fogyókúra programjaimat, és ne kétes divat diétákkal kísérletezz 🙂

0 hozzászólás

Hozzászólások

Kérdésed vagy véleményed van?
Írj bátran!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük