kinőttem a nadrágom

A hölgyek bizonyos életkor, élethelyzet és a szülés után hajlamosabbak lehetnek plusz kilókat felszedni, különösen, ha a rendszeres sport hiányzik az életükből. Mivel a folyamat apránként megy végbe, sokan egyáltalán nem veszik észre az első árulkodó jeleket. Azok számára, akik gyorsan megunják a régi ruhákat, és gyakran vesznek újakat, még inkább rejtve maradhat a változás. Végül, amikor egyik reggel ráveszik magukat, hogy ráálljanak a mérlegre, megdöbbennek. A mérleg 5-10 kilóval többet mutat, mint legutóbb.

Nem egy éjszaka alatt…

Természetesen nem egy éjszaka mennek fel a kilók, mindig vannak árulkodó előjelek. Általában a ruhák az elsők, amelyek jelzik, hogy valami nincs rendben. Sokan sajnos nem akarnak tudomást venni a dologról, és kicsit nagyobb méretű ruhákat vásárolnak ahelyett, hogy a kiváltó okra koncentrálnának. Vedd észre a jeleket, és cselekedj. Minél előbb reagálsz, annál könnyebb visszatérni az ideális alakodhoz.

Mérlegelés minden nap?

Nem erről van szó. Ez a másik véglet, ez sem javasolt egyáltalán. Minden nap ingadozik a testtömegünk, attól függően, hogy mennyit ettünk, ittunk, sportoltunk az adott napon, vagy hogy mikor állunk a mérlegre. Felesleges stresszelned magad azon, hogy tegnap még 20 dekával könnyebb voltál. A helyes rendszeres mérlegelés azt jelenti, hogy körülbelül hetente egyszer ráállsz a mérlegre. Lehetőleg ugyanabban a napszakban és mindig ruha nélkül. Reggel érdemes, mert akkor vagyunk a legkönnyebbek 🙂 Amikor több héten át folytatódik a növekedési tendencia, akkor már érdemes elgondolkodni a változtatáson. Ha a növekedés ugyanígy fog folytatódni, akkor pár hónapos távlatban már szépen felszaladhatnak a kilók.

Mit tegyél, ha elkezdtél hízni?

A legtöbben koplalni kezdenek, de ez az egyik legrosszabb dolog, amit csak tehetsz. A szervezet vészraktározás üzemmódba kapcsol, és minden későbbi étkezésből a lehető legtöbbet fogja elraktározni. Ha fogyni szeretnél, kezdj követni egy fogyókúra étrendet, és sportolj rendszeresen heti 3-4-szer. Változtass az életmódodon, mert többnyire valamilyen rossz szokás az oka annak, ha hízásnak indulsz. A BMI kalkulátor megmutatja a magasságodhoz tartozó ideális testsúlyt. Mindig reális célokat tűzz ki magad elé, amelyeket lassan, de tartósan érsz el.

Mi van, ha ez már nem mostanában kezdődött?

Sokkal jobb, ha nem várod meg, amíg nagy felesleg kerül rád, de tudd, hogy sohasem késő elkezdeni megváltozni. Ne keress többé kifogást! Ha eddig inkább halogattál vagy homokba dugtad a fejed, és mindig vettél egy nagyobb méretű nadrágot, akkor most itt a cselekvés ideje. Határozd el magad az egészséges, fitt, vidám élet mellett.

Lépések a tartós fogyás felé

A statisztikák szerint az átalakulás a legritkább esetben sikeres, ha egyedül, mindennemű felkészülés nélkül vágsz bele. Sokkal nagyobb az esélyed eredményt elérni, ha igénybe veszed dietetikus vagy egy lépésről lépésre útmutató tanácsait.

Amennyiben támogatásra van szükséged, mi is nagyon szívesen segítünk a fogyókúra programjainkkal. Ha pedig először jársz itt, töltsd le az ingyenes útmutatót, sok hasznos dolgot tanulhatsz belőle 🙂

0 hozzászólás

Hozzászólások

Kérdésed vagy véleményed van?
Írj bátran! (Az "E-mail cím" nem jelenik meg nyilvánosan, a "Honlap" mező kitöltése nem kötelező.)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük