cukormentes keksz

A háztartási kekszet könnyed ropogtatnivalónak ismeri mindenki, amit gyerekek és felnőttek is szívesen fogyasztanak néha. Sőt, sokan még betegség, gyengélkedés esetén is ezt eszik a forró tea mellé. Valójában azonban nem valami egészséges. Fehér liszt, cukor, pálmazsír; jórészt ebből áll a hagyományos változat. A cukormentes háztartási keksz tápanyag összetétele azonban sokkal jobb, ha van rá lehetőséged, mindenképpen ez utóbbit válaszd. És nem csak fogyókúra során, de akkor is, ha szimplán egészségtudatosabban szeretnél táplálkozni.

Vizsgáljuk meg, miért sokkal jobb a cukormentes keksz. Az összehasonlítást az alábbi két termék példáján végzem, úgy korrekt, ha ugyanattól a gyártótól vesszük mindkét változatot:

  • Detki hagyományos háztartási keksz
  • Detki cukormentes háztartási keksz (piros cukor STOP feliratos termék)

Nézzük első körben a sima kekszet.

Hagyományos háztartási keksz összetevői és tápanyagtartalma

Az alábbi információ van a zacskóra írva.

Összetevők: búzaliszt (86%), cukor, pálmazsír, térfogatnövelő szerek (nátrium-hidrogén-karbonát, ammónium-hidrogén-karbonát), étkezési só, aroma, színezék (karamell), antioxidánsok [borkősav (L(+)-), kálium-metabiszulfit)

Átlagos tápérték 100 g termékben:

  • Fehérje: 8,8 g
  • Szénhidrát: 76,0 g, amelyből cukrok 18,4 g
  • Zsír: 6,2 g
  • Rost: nem ismert, meg sem említik a tápanyagtáblázatban

Most pedig jöjjön a másik „versenyző” 🙂

Detki cukormentes keksz összetevői és tápanyagtartalma

Itt is leolvassuk, mi szerepel a zacskóra írva.

Összetevők: teljes kiőrlésű búzaliszt (48%), búzaliszt (36%), pálmazsír, búzacsíra (2%), térfogatnövelő szerek (ammónium-hidrogén-karbonát, nátrium-hidrogén-karbonát), étkezési só, emulgeálószer (lecitinek), aroma, antioxidánsok [borkősav (L(+)-), kálium-metabiszulfit).

Azonnal belátható, hogy sokkal jobban néz ki ez a második lista, ráadásul a Detki cukormentes háztartási keksz kizárólag természetesen előforduló cukrokat tartalmaz.

Átlagos tápérték 100 g termékben:

  • Fehérje: 11,4 g
  • Szénhidrát: 65,2 g, amelyből cukrok 0,5 g
  • Zsír: 4,4 g
  • Rost: 7,5 g

Nem csak az összetevők lista, de az utóbbi minden egyes tápérték adata jobb eredményt ért el; magasabb a fehérjetartalma, alacsonyabb a szénhidráttartalma, lényegesen alacsonyabb a kémiailag cukroknak számító szénhidráttartalma, alacsonyabb a zsírtartalma, és jelentős a rosttartalma.

Mi a helyzet a kalóriával?

A két termék kalóriatartalma között a gyártó adatai szerint nincs lényegi különbség. Viszont nagyon nem mindegy, hogy milyen összetevőkből jut a testünk tápanyagokhoz és energiához. Nagyon sokat számít, ha nem „üres” kalóriával fedezed az energiaszükségletedet, hanem valódi, értékes hozzávalókból. Természetesen a hagyományos mellett a cukormentes keksz fogyasztását sem szabad túlzásba vinni, különösen fogyókúra során, hiszen attól, hogy nincs benne hozzáadott cukor és jórészt teljes kiőrlésű liszt van benne, még elég magas a szénhidráttartalma. De ha választhatunk a kettő között, egyértelmű, hogy az utóbbival járunk jobban. Akkor is, ha a fogyás a cél, és akkor is, ha pusztán az egészség.

A cukormentes keksz felhasználása

Alapjában véve nem túl széles a kekszek lehetséges felhasználási köre, de azért vannak olyan helyzetek, amikor hasznos lehet, ha van otthon. Nézzük, hogy milyen esetekben tudjuk kiváltani a hagyományos kekszet a cukormentes termékkel:

  • Betegen vagy lábadozva a hagyományos háztartási keksz helyett, forró mézes tea mellé.
  • Esetleg nassolnivaló önmagában, százszor jobb, mint a sima változat.
  • De a legfontosabb szerintem mind közül; egészségesebb sütemények alapanyagaként, pl. reform keksztekercshez, kekszszelethez, kekszszalámihoz, de isteni finom cukormentes kókuszgolyót is lehet készíteni belőle.

Szóval arra biztatnálak, hogy felejtsd el a régi jó háztartási kekszet, és próbáld ki az egészségesebb, hozzáadott finomított fehér cukortól mentes változatot.

Le szeretnél adni pár kilót? Akkor lépj tovább velem egy következő szintre!

Nagy előrelépés, ha a hagyományos termékeket cukormentes változatokra cseréled, de ez még csak a kezdet. A sikeres fogyás „művészete” ennél sokkal összetettebb folyamat. Amennyiben szívesen leadnál egy kis felesleget, és szilárdan elhatároztad, hogy változtatsz az életmódodon, az alábbi módokon tudok segíteni neked.

A legelszántabbaknak a folyamatos kapcsolattartással járó mentorprogramomat ajánlom. Ezt válaszd, ha igazán elköteleződtél a siker mellett. Ez a komplett, teljes körű program mindent tartalmaz, amely a sikerhez szükséges, és a napi beszámolásnak köszönhetően véget vet a halogatásnak is.

Ha úgy érzed, hogy nincs szükséged szoros személyes támogatásra, és inkább a saját tempódban haladnál, viszont szükséged lenne egy lépésről lépésre útmutatóra, akkor az online fogyókúra programjaim tökéletes választást jelentenek számodra. Felkészítő anyagok, diéta étrendek, sportolási tanácsok teszik teljessé ezt a lehetőséget is.

Ha pedig egyelőre csak ismerkednél a témával és a weblapommal, akkor töltsd le a 15 oldalas ingyenes irományomat, amely sok hasznos újdonságot, új szemléletmódot adhat neked is a tartós és egészséges fogyásról.

0 hozzászólás

Hozzászólások

Kérdésed vagy véleményed van?
Írj bátran! (Az E-mail cím nem jelenik meg nyilvánosan, a Honlap nem kötelező.)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük